Wednesday 6 February 2013

JOHOR BAHRU DI HATIKU (PART II)

Rindu betul aku dengan JB ni. Kata orang tempat jauh lagi dikenang inikan pula tempat bermain. Cakap tentang bermain ni masa kecik-kecik dulu mak aku pernah belikan aku patung Barbie yang akhirnya berjaya dipatahkan kakinya oleh adik aku yang sangat cemburu kerana beliau tidah pernah dibelikan patung Barbie oleh mak aku. Dengki la tu! Tapi bukan pasal Barbie yang aku nak cerita kat sini. Tapi tempat-tempat yang cuma wujud kat JB bila aku dah tak duduk JB lagi. Sakit betul hati aku! Waktu aku start kerja kat PJ ni, macam-macam tempat yang menyeronokkan ada kat JB. Buat hati aku bengkek aja. Time tu la ada Danga Bay yang saban tahun ada JOM HEBOH sampai la Danga Bay tu dah tak wujud lagi sekarang ni. Aku pun pelik apa projek baru kat Danga Bay tu padahal tak sampai 10 tahun pun beroperasi. Lepas tu ada lak Danga City Mall yang dulunya Plaza Best World yang hidup segan mati tak mau. Tapi yang buat hati aku bertambah parah bila Projek Iskandar Malaysia ni wujud. Ada Legoland, Hello Kitty Town, JPO, Kota Iskandar etc. Aku cuma nak tanya satu, KENAPA SEMUA NI TAKDE MASA AKU KAT JB DULU????????

No comments:

Post a Comment